Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikační programové rozhraní pro ITIL Service Desk systémy
Širůček, Pavel ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ITIL procesy v systémech service desk. Cílem práce bylo zvolit několik service desk systémů a zpracovat rozhraní, přes které bude možné se service desky komunikovat a pracovat s vybranými procesy. V práci je obecně popsána knihovna ITIL, podrobněji funkce service desku a důležité ITIL procesy. Množinu procesů, se kterými lze v rozhraní manipulovat, tvoří správa incidentů, problémů, změn a konfigurací. Pro práci s těmito procesy je navrženo a následně implementováno aplikační rozhraní fungující na bázi webových služeb. V závěru práce je prezentováno několik scénářů pro demonstraci komunikace mezi klienty a service desky přes vytvořené rozhraní.
Aplikační programové rozhraní pro ITIL Service Desk systémy
Širůček, Pavel ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ITIL procesy v systémech service desk. Cílem práce bylo zvolit několik service desk systémů a zpracovat rozhraní, přes které bude možné se service desky komunikovat a pracovat s vybranými procesy. V práci je obecně popsána knihovna ITIL, podrobněji funkce service desku a důležité ITIL procesy. Množinu procesů, se kterými lze v rozhraní manipulovat, tvoří správa incidentů, problémů, změn a konfigurací. Pro práci s těmito procesy je navrženo a následně implementováno aplikační rozhraní fungující na bázi webových služeb. V závěru práce je prezentováno několik scénářů pro demonstraci komunikace mezi klienty a service desky přes vytvořené rozhraní.
Change management
Kebrlová, Linda ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na Change management, pro který ve své práci používám překlad správa změn. Diplomová práce obsahuje návrh řešení oblasti správy změn, které vychází z prvků metodiky RUP (Rational Unified Process) a modelu CMMI (Capability Maturity Model Integration). V první kapitole s názvem Softwarové požadavky jsou nejprve definovány základní pojmy související se správou změn. Kapitola obsahuje definici softwarových požadavků a vymezení jednotlivých typů požadavků. Následně se zaměřuje na oblast správy požadavků, jejíchž součástí je správa změn. Další část kapitoly zahrnuje zlepšování stávajících procesů, které lze využít pro procesy zaměřené na změny. Následující část uvádí základní charakteristiky metodiky RUP. Nejprve jsou popsány její základní rysy, nejlepší praktiky a prvky této metodiky. Dále jsou popsány součásti a postupy konkrétní disciplíny Správa konfigurací a změn. Samostatná část práce je také zaměřena na představení modelu CMMI. V kapitole věnované tomuto modelu je uvedena definice základních pojmů. Dále jeho popis, jednotlivé komponenty a následně způsob zlepšování v modelu CMMI. Následuje popis oblasti správy změn v pojetí popisovaného modelu CMMI. Závěrečná část se snaží o zhodnocení správy změn v pojetí metodiky RUP a modelu CMMI. Zaměřuje se také na aspekty integrace těchto dvou oblastí. Na základě analýzy dostupných informací se pokusím o návrh řešení správy změn. Toto řešení představuje hlavní cíl mé diplomové práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.